بهر وری فوق العاده

هر آنچه سرپرست یک واحد تجاری بايد بداند

0
(0)

دوره جامع سرپرستی واحدها در کلینیک تخصصی مدیر ناب شامل چه سرفصل‌هایی می‌شود؟

برترین دوره جامع آموزش وظایف سرپرستی برای اولین بار در ایران با حضور اساتید و مربیان برجسته بین‌المللی برگزار می‌شود. این دوره با مدیریت مجموعه کلینیک تخصصی مدیر ناب با همکاری اساتید برجسته در سطح کلاس جهانی برگزار خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این دوره، اهمیت آن و نقش سرپرست در موفقیت کسب و کارها از شما دعوت می‌کنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 توضیح دوره جامع سرپرستی واحدها:

اهمیت داشتن دانش و مهارت کافی در مورد سرپرستی واحدها و نقش آن در موفقیت کسب و کارها:

در دنیای به شدت رقابتی و آشفته بازار تجاری امروزه، هر شکست و موفقیتی به پای مدیران و سرپرستان سازمان‌ها نوشته می‌شود. این سرپرستان و مدیران هستند که با تصمیمات درست و مدیریت صحیح کارمندان زیر مجموعه خود باعث رشد و موفقیت سازمان خود می‌شوند. 

یا با تصیمات اشتباه و مدیریت غلط در وهله اول باعث نارضایتی کارمندان و در مرحله بعد انتقال این نارضایتی به مشتریان با ارائه محصول ناقص یا خدمات ضعیف می‌شوند که در نهایت هم شکست سازمان و بی‌اعتباری و بدنامی آن را به ارمغان خواهد آورد. 

در دنیای تجارت هیچ چیزی بدتر از بدنامی یک برند و کسب‌وکار وجود ندارد. به یاد داشته باشید دانش مدیریت و سرپرستی واحدها یک دانش اکتسابی است و شما می‌توانید قبل از اینکه برندتان به مرحله بدنامی برسد دانش لازم را از اساتید و مربیان باتجربه و باسابقه فرا گرفته و در کسب‌و‌کارتان پیاده‌سازی کنید تا مسیری را که شکست خورده‌ها رفته‌اند، شما و کسب‌و‌کارتان تجربه نکنید.

حال سوال این است آیا بدون داشتن دانش و مهارت یکپارچه و جامع در مورد وظایف خود و کارمندان تیم می‌توان موفق شد؟

جواب این سوال کاملا واضح است. خیر. با نداشتن دانش و مهارت کافی فقط باعث هدر رفت منابع و زمان طلایی سازمان خواهید شد. برای آشنایی با مهارت‌های لازم جهت موفقیت کسب‌و کارتان در ادامه با ما همراه باشید.

ما در ادامه شما را با سرفصل‌هایی که یک سرپرست یا مدیر میانی باید در مورد آنها آگاهی داشته باشد آشنا خواهیم کرد تا شما برای شرکت در دوره جامع سرپرستی مدیر ناب اطلاعات کامل داشته باشید و دقیقا بدانید در این دوره کدامیک از مهارت‌های ادراکی و مدیریتی شما تقویت و توسعه داده خواهد شد تا شما با به‌کارگیری این تاکتیک‌ها و مهارت‌ها در کوتاه مدت به موفقیت خیره‌کننده‌ای در کسب‌وکار خود دست یابید.

یکی از اصطلاحاتی که در این دوره بیشتر با آن سرکار خواهید داشت EWT (Elementary Working Team) است که به معنی تیم های کاری اولیه در یک کسب و کار است که سرپرستان بیشتر با آنها سروکار دارند.

در این دوره شما با مهارت‌ها و وظایف هشت‌گانه‌ای که یک سرپرست واحد تولیدی باید در آنها متخصص باشد آشنا و آموزش خواهید دید. 

می‌توان گفت این مهارت‌ها و وظایف هشت‌گانه علاوه بر سرپرستان و مدیران واحدهای تولیدی، الگوی بسیار موفقی برای همه کسب‌وکارهای خدماتی، نوپا و اینترنتی هم است. به طوری که آشنایی و آگاهی با این مهارت‌ها را می‌توان لازمه موفقیت همه مدیران و سرپرستان دانست.

به یاد داشته باشید که کیفیت، نتیجه تولید با کارایی و اثربخشی است و برای این کارایی و اثربخشی علاوه بر حوزه سرپرستی باید ایستگاه‌های کاری هم آموزش‌ها و مهارت‌های لازمه را کسب کنند تا بتوانند محصول یا خدمتی با کیفیت ارائه کنند، به طور کلی تمرکز کسب‌وکارهای ناب و موفق باید همزمان بر هر دو حوزه سرپرستی و تیم‌های کاری باشد.

سرپرستان كسب‌وكارهاي توليدي (چه محصول محور، خدمات محور و توليد محتواي اينترنتي) نقش اصلي را ایفا می‌کنند و یکی از دغدغه‌های اصلی سرپرستان معمولا این است که آیا مافوق‌ها می‌دانند از سرپرستان تيم‌هاي كاري خود چه انتظاراتی دارد یا چه نتایجی را می‌خواهند؟ یا آیا می‌دانن چه وظايف اصلي دارند؟ و همچنین اين‌كه چگونه نظرات و انتطارات مافوق را در تعاملات با زير مجموعه به نتیجه برساند از مهمترين دغدغه‌هاي يك سرپرست است. 

سرفصل های دوره سرپرستی در کلاس جهانی

در اين دوره با مهارت‌ها و توانمندي‌هاي هشت‌گانه يك سرپرست در كلاس جهاني آشنا مي‌شويد. به طور قطع یقین، همه ما می‌دانیم که اهداف و استراتژي‌هاي يك كسب‌وكار نهايتا توسط سرپرست كسب‌وكار بايد اجرا شود پس سرپرست برای اجرای این استراتژی‌ها و اهداف سازمان باید دارای ويژگي‌ها و مهارت‌هایی باشد تا اطمنيان حاصل شود اهداف به درستی تا لايه‌هاي پايين نشر یافته و سپس اجرا و عملياتي مي‌شوند. 

در اين دوره، مستقيما با محورهاي هشتگانه‌اي از وظايف سرپرستي در كسب‌وكارهاي طراز اول دنيا آشنا خواهید شد كه هر كدام از اين وظايف در چهار فاز و سطح برگزار خواهد شد که از سطوح ابتدايي شروع و با كمك مربیان تا بالاترين سطح براي هر يك از اين محورها تبين خواهد شد. 

در این دوره مهارت‌هاي هشتگانه (سازماندهي، استانداردسازي، مديريت مهارت كاركنان، قوانين عمومي و تخصصي هر حوزه سرپرستي، كنترل كيفيت، شرايط محيطي، بهره‌وري تجهيزات و توليد) همراه با دستورالعمل‌ها و چك‌ليست‌هاي مرتبط نشان داده خواهد شد. در زیر ما به صورت کلی این 8 مهارت و فازهای هر کدام را به ریز معرفی می‌کنیم. 

مدل کسب و کار ناب
سرپرستي در كلاس جهاني

روش، ساختار و سرفصل‌های این: 8 محور اصلي سرپرستي در كلاس جهاني

  1. استاندارد سازي: اولین وظیفه‌ای که سرپرست واحدها باید با آن آشنا باشند استانداردسازی فعالیت‌ها و وظایف است که در چهار سطح، این مهارت به آنها آموزش داده می‌شود.
  2. مهارت‌ها: شاید یکی از مهمترین کارهایی که همه مدیران و کارکنان سازمان‌ها نیاز به آن دارند شناسایی ضعف‌های مهارتی خود و تیم خود است تا بتوانند با دریافت آموزش‌های لازم نقطه ضعف خود را به قوت تبدیل کنند. 

یکی از بزرگترین چالش‌های همه سازمان‌ها به طور قطع، عدم کشف درست مشکلات و مسائل و بیان درست مسائلی است که پیش می‌آید. همانطور که می‌دانید پیدا کردن درست مشکل 50 درصد یک راه‌حل موفق است. پس کشف خود و ضعف‌های موجود خود یکی از ابتدایی‌ترین گام‌ها برای رشد سازمان است.

  1. كنترل كيفيت: همه سازمان‌ها در وهله اول تمام تلاش خود را می‌کنند تا محصول و یا خدمتی بی‌عیب و نقص را به مشتریان خود ارائه دهند اما این کار نیازمند یک پروسه و فرایندی است که در صورت کوتاهی و اهمال در این حوزه می‌تواند صدمات و اثرات جبران‌ناپذیری به شرکت‌ها و سازمان‌ها تحمیل کند. برای همین منظور در اینجا سرپرست باید بیشترین دقت را داشته باشد. 
  2. مديريت ديداري: هر سرپرست و مدیری برای موفقیت خود و تیم خود نیاز به ارزیابی عملکرد هر کدام از اعضا دارد برای این منظور باید یکسری شاخص‌های کلیدی عملکرد طراحی و نحوه ارزیابی این شاخص‌ها مشخص شود تا قابل اندازه‌گیری و منصفانه باشد.
  3. مديريت محيطي: محیط جزو لاینفک زندگی کاری همه کارمندان و مدیران سازمان‌هاست. هیچ شخصی در خلا و فضا کار نمی‌کند همه در تعامل با یک محیط و محتوایی هستند که آشنایی با این محیط می‌تواند خیلی از مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه سرپرستی و مدیریتی را از بین برد.
  4. مديریت عملكرد تجهيزات و ابزارآلات: همه مدیران علاوه بر منابع انسانی با یکسری از منابع و تجهیزات فیزیکی و یا سخت افزاری دیگر هم در ارتباط هستند که باید بتوانند بین همه این منابع بهترین تعادل و تعامل را ایجاد کنند و این کار با آموزش و شناخت دقیق ابزار و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مهیا خواهد شد. با گذراندن این دوره و این بخش، سرپرستان و مدیران واحدها مثل مهارت قبلی از شرایط زیر برخوردار خواهند شد. 
  5. توليد – تحويل به موقع: تولید به هنگام و تحویل به موقع از جدیدترین موضوعاتی است که شرکت‌های چابک برای موفقیت باید بتوانند سرلوحه کسب‌وکار خود قرار دهند. دیگر مثل سابق تولید انبوه، انبار کردن و فروش آن جواب نمی‌دهد خیلی از تولیدات دیگر سفارشی شده و برای این کار باید شرکت از تولید و تحویل به موقع برخوردار باشد و برای این منظور باید یک‌سری اصلاح‌هایی در ساختار و فرایندهای خود انجام دهد که در این بخش این اصلاحات آموزش داده خواهد شد.
  6. مديريت هزينه: همه شرکت‌ها و سازمان‌ها اهداف اولیه فعالیت‌شان کسب سود و بقا فعالیت‌شان است و برای این منظور هم از منابع محدود و کمیابی برخوردار هستند. هزینه یکی از مهمترین منابع شرکت‎‌هاست که اگر به درستی مدیریت نشود و ریخت‌وپاشی در آن صورت بگیرد می‌تواند تبدیل به علت شکست کسب‌وکارها شود. هزینه آنقدر مهم است که در خیلی از کتاب‌ها و بحث‌های بازاریابی از کاهش هزینه به عنوان یکی از بهترین استراتژی‌ها در سازمان‌ها یاد می‌شود. پس دانش مدیریت هزینه خیلی مهم است.

 

فرایندهاي اصلي دوره سرپرستی کلینیک تخصصی مدیر ناب:  

  • معرفي محورهاي اصلي و وظايف حوزه سرپرستي 
  • معرفي دستورالعمل‌هاي مربوط به هر كدام از محورها
  • ابزارهاي كاربردي هر يك از وظايف 
  • ارتباط استانداردسازي و محورهاي هشت گانه 
  • چك ليست‌هاي شرح وظايف كاري به همراه بالانس زماني پيش‌بيني شده 

 

خلاصه و نتیجه گیری

اساتید و مربیان اين دوره تخصصي مستقيما و بدون واسطه از دوره شركت‌هاي طراز اول دنيا مانند رنو، نيسان، تويوتا و پژو در ايران، تركيه، روماني و فرانسه محتوای این دوره را فراگرفته‌اند و بيش از 15 سال در شركت‌هاي برتر حوزه توليدي کار اجرای این آموخته‌ها را بر عهده داشته‌اند. 

مربيان اين دوره جزو مربيان ارشد و تاييد شده شركت رنو فرانسه هستند و در مراحل مختلف اعتبارسنجي مورد تاييد قرار گرفته‌اند. 

مزیت های دوره سرپرستی در کلاس جهانی

 

  • مطالب  به روز با الگوهای جهانی ارائه خواهد شد.
  • این دوره با این کیفیت و گستردگی برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود.
  • سرپرستان جهاني در اين 8 محور در 4 سطح آموزش مي‌ببنند.
  • دوره‌اي است كه در شركت‌هاي طراز اول به عنوان محورهاي اصلي به سرپرستان آموزش داده مي‌شود.
  • اصل این دوره سيستم پيشرفته توليد نيسان رنو است كه در دوره‌هاي ايران، فرانسه و تركيه آموزش‌هاي آن به صورت خصوصی فقط به یک‌سری مدیران ارشد ارائه شده است.
  • اگر تمريتات دوره كه بيسار ساده و آسان طراحي شده‌اند انجام شود و نتیجه رضایت‌بخشی حاصل نشود بدون هیچ عذر و بهانه‌اي كل هزينه پرداختي عودت داده مي‌شود. 
  • برگزاری جلسات خصوصی کوچینگ و مشاوره برای فراگیران از دیگر مزیت های اصلی این دوره محسوب می شود.

مخاطبان این دوره چه نوع كسب‌وكارهايي هستند؟ 

واحدهاي توليدي، خدماتي، بازرگانی و كسب‌و كارهاي اينترنتي و حتی نوپا كه نياز دارند با شرکت در این دوره، بهره‌وری سرپرستان تيم‌هاي كاري خود را در کمتر از 6 ماه دو برابر کنند.

همچنین مجموعه کلینیک تخصصی مدیر ناب برای جلب رضایت مخاطبان و اعتماد آنها برای این دوره مانی بک گارانتی (Money Back Guarantee) گذاشته یعنی اگر  به هر دليلي از دوره رضايت نداشتيد كل هزينه‌ها عودت داداه مي‌شود. 

علاقه‌مندان جهت دریافت راهنمایی و مشاوره برای شرکت در این دوره یا تهیه محتوای دوره‌های برگزار شده می‌توانند با شماره شرکت تماس حاصل کنند و یا فرم مشاوره و رزرو زمان دریافت مشاوره حضوری را پر کنند تا همکاران مشاور ما در مجموعه کلینیک تخصصی مدیر ناب جهت هماهنگی‌های لازمه تماس را حاصل کنند.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هدیه ویژه
کلینیک مدیرناب!

مینی دوره رشد کسب و کار به روش سیستم سازی ناب که مباحث مقدماتی سیستم سازی رو براتون توضیح میده، از ما به رایگان هدیه بگیرید!

×

پشتیبانی مدیرناب

×